Tuesday, August 10, 2010

Window Live movie maker


Movie Maker merupakan perisian percuma yang disediakan oleh window. Tapi, perasan tak window 7 tidak mempunyai MOVIE MAKER??. Pada mulanya aku tak perasan tapi bila check balik pada window 7 memang tak ada langsung movie maker.

Untuk itu, pada kali ini aku nak memperkenalkan perisian movie maker khas untuk pengguna Window 7 dan Window vista.

Kenapa aku cakap macam tu??
Sebabnya, software movie maker ini hanya boleh di install pada window 7 dan window vista sahaja.

Apa yang menarik mengenai window live movie maker??

1. Mudah untuk kita guna.
  • Ya. Mudah digunakan dan lebih senang untuk dikendalikan berbanding movie maker window XP. Sebagai contoh, kita tidak perlu klik pada transitions untuk melihat perubahan yang berlaku pada video yang kita buat. Tapi, kita perlu meletakkan course pada transitions yang kita mahukan dan perubahan terus dapat dilihat. Sama seperti kalau kita menggunakan microsoft office 2007.
2. Boleh di upload terus ke youtube.
  • Kepada yang mempunyai akaun youtube dan memang suke mengupload video ke youtube korang tidak perlu lagi bersusah payah kerana sudah ada icon yang di linkkan terus ke youtube. Aku pernah mencuba untuk upload video. Memang menarik. Tidak perlu save untuk diupload. Cuma, perlu sign in dan terus upload.
3. Boleh disimpan didalam format HD.
  • Antara perkara yang menarik ialah boleh disimpan didalam format High-definitions (HD). Jika menggunakan movie maker di window XP tak ada untuk disimpan didalam format macam tu. Selain tu, terdapat juga untuk disimpan didalam format yang lain.
Banyak lagi yang menarik bila menggunakan window live movie maker.

Terdapat dua cara untuk mendapatkannya.

1. Online installer.
  • Search ke window live.
2. Offline installer.
  • Download je dari sini.
Download From FileFactory!

Download From FileFactory!

p/s: sila download kedua-dua fail ini. Kemudian, install dahulu software movie maker kemudian barulah software photo library.

No comments:

Post a Comment